Firmy rzadko decydują się na drukowanie w kolorze. Dlaczego tak jest? Kojarzy im się to głównie z dużymi kosztami. Nie wiedzą jednak, że druk kolorowy to nie tylko zwiększenie komunikatywności w firmie i poza nią, ale także poprawienie wizerunku i zwiększenie zysków.

 

CZYTELNIE I SKUTECZNIE

Wydruk kolorowy zapewnia prestiż. Pismo wygląda estetyczniej i bardziej profesjonalnie. Podobno kolor w wydrukach ułatwia zrozumienie tekstu nawet o 70%. Dzięki zastosowaniu koloru nasz partner biznesowy może szybciej podjąć decyzję o współpracy!  

 

DRUKI REKLAMOWE

Kolor odgrywa ważną rolę w różnych drukach reklamowych, promocyjnych czy szkoleniowych. Zacznijmy od kolorowego logo. Jego rozpoznawalność wzrasta nawet o 70% w porównaniu z tradycyjnym czarno-białym tekstem. Materiały szkoleniowe także powinny zawierać kolor. Jeśli są to obszerne dokumenty, pozostaw je czarno-białe, a najważniejsze informacje weź w ramkę i zaznacz kolorem. To ułatwi przyswajanie i wychwycenie najważniejszych kwestii. Druki reklamowe w kolorze to kolejny plus w wizerunku firmy. Postrzegane są one podobno nawet 60% korzystniej niż tradycyjne.

 

GRA KOLORÓW

Poszczególne kolory są skutecznie wykorzystywane przy różnego rodzaju kampaniach marketingowych. Warto poznać te chwyty! Oto kilka z nich:

Czerwony– krzykliwy i pełen emocji. To idealny kolor do wyróżnienia najważniejszych haseł.  Stosuje je np. Coca-Cola czy Colgate.

Pomarańczowy – połączenie energii i radości. Podkreśla młodość i świeżość. Wykorzystują go np. CCC oraz Orange.

Żółty – „kolor luzu”. Często stosowany przy produktach dla dzieci i w turystyce. Kolor kojarzy się ze słońcem, wakacjami i młodością. Postawiła na niego np. IKEA.

Zielony – spokój i bezpieczeństwo. Wykorzystywany głównie przez firmy medyczne i spożywcze np. Starbucks Coffee.

Niebieski – kojarzy się ze stabilizacją i mądrością. Kolor ten często jest stosowany w środkach czystości i obowiązkowo w różnego rodzaju wodach – np. Żywiec Zdrój.

Czarny – to elegancja i szyk. Często wykorzystywany w produktach luksusowych, a także w prestiżowych firmach usługowych. np. Sony, Puma.

STRONA TECHNICZNA

Różnica w cenie między drukiem kolorowym, a czarno-białym występuje, ale nie jest kolosalna. Ważne, aby dobrać urządzenie odpowiadające naszym wymaganiom. Dobór drukarki oraz tuszu jest tutaj kluczowy, ponieważ możemy znacznie obniżyć koszty.

Znajomość chwytów marketingowych związanych z kolorami utwierdza w przekonaniu, że druki kolorowe nadadzą marce profesjonalizmu. Wyróżnij się na tle konkurencji!