Linie lub smugi podczas skanowania z ADF Konika Minolta Bizhub

Serwis, wynajem i naprawa drukarek Wrocław

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Problem: po skanowaniu kartki poprzez górny podajnik tzw. ADF na wydruku lub skanie występuje podłużna linia, której w oryginale nie ma przed zeskanowaniem lub wydrukowaniem .
Diagnoza: najczęstszą przyczyną jest zabrudzenie, które znajduje się na szybie, nad którą „przechodzi” skanowana kartka. Pod hasłem zabrudzenie należy rozumieć np. ślad po pisaku lub markerze(mała kropka może spowodować wspomniany na początku niepożądany efekt końcowy) .

Rozwiązanie: należy podnieść pokrywę ADF i wyczyścić wspomnianą szybkę za pomocą np. ściereczki do okularów lub ścierki z mikrofazy (mikrofibry), lekko nasączonej płynem do mycia szyb .

Dotyczy modeli, które posiadają wspomnianą szybkę m.in.: Konica Minolta: 36, 363, 423, C360, C 280, C 224 i podobnych.
HP Laser Jet 500 M525 i podobnych.
KYOCERA M2040, M3655 i podobnych.

NIE DOTYCZY
 drukarek (np. urządzenie HP 4345), w których na spodniej stronie pokrywy ADF znajduje się folia , odpowiedzialna za jakość skanu/wydruku.