Konfiguracja serwera SMTP

Aby można było wysyłać wiadomości email bezpośrednio z urządzenia należy skonfigurować serwer poczty wychodzącej SMTP. Na poniższym przykładzie pokazaliśmy jak prawidłowo skonfigurować serwer. Należy wpisać bramę SMTP urządzenia, port na którym stoi serwer oraz login i hasło do autoryzacji. Można ograniczyć wielkość załącznika wysyłanej wiadomości (najczęściej jest do PDF) w zależności od ograniczeń serwera SMTP. Z naszych doświadczeń wynika , że niektóre serwery na współdzielonych maszynach nie chcą autoryzować drukarek. Zależy to od konfiguracji serwera pocztowego. W takim przypadku należy skontaktować się ze swoim usługodawcą pocztowym

Dodatkowo zalecamy skonfigurowanie adresu OD oraz wyświetlanej nazwy. Ważne aby zaznaczyć opcję „Nie zezwalaj na użytkownikowi na zmianę adresu domyślnego OD” ze względu na konfigurację serwera SMTP. Większość serwerów ograniczając spam nie przepuszcza poczty która ma inaczej ustawiony adres OD. Polecamy dodatkowo ustawić znacznik czasu do plików. Każdy plik będzie w swojej nazwie zawierał datę i godzinę skanowania.

Po skonfigurowaniu serwera SMTP można wysyłać skanowane dokumenty bezpośrednio z urządzenia, bez potrzeby angażowania komputera. Warto też dopisać najczęściej używanych odbiorców do książki adresowej. Można też stworzyć grupę odbiorców „listę dystrybucji” w której będzie np cały dział handlowy.

Po konfiguracji wysyłki SMTP z naszych doświadczeń wynika , że należy wyłączyć i włączyć urządzenie aby zaczytało od nowa całą konfigurację. Warto też przed konfiguracją sprawdzić czy firmware urządzenia jest w najnowszej dostępnej wersji.